Ruta de navegació

Tornar a Actualitat

Publicador de continguts

Actualitat

null Resultats de l’enquesta Plaensa 2024

Resultats de l’enquesta Plaensa 2024

Tots els indicadors situen Sant Pau per sobre la mitjana de Catalunya i dels hospitals de Barcelona
25/03/2025

Els resultats de l'enquesta PLAENSA® del CatSalut del 2024, situen l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau per sobre la mitjana de Catalunya pel que fa a l’atenció hospitalària amb internament d’aguts. D’altra banda, Sant Pau és l’hospital millor valorat de tot Catalunya en l’indicador relatiu al temps dedicat a la consulta per part del/de la metge/gessa d’atenció urgent hospitalària. Tanmateix, tots els indicadors situen el nostre centre per sobre la mitjana de Catalunya i dels hospitals de Barcelona ciutat, sent el que ha obtingut la valoració més alta en fidelitat.

 

Atenció hospitalària amb internament d’aguts

L’experiència dels nostres usuaris, pel que fa a l’atenció hospitalària amb internament d’aguts, ens situa per sobre la mitjana de Catalunya en el 75% dels indicadors analitzats. A més, el 65% dels indicadors es troben dins l’àrea d’excel·lència estipulada pel CatSalut, o sigui, que compten amb una valoració positiva per sobre del 90%.

Respecte a l’estudi anterior (Plaensa 2022), s’ha millorat en aquells aspectes relatius al temps d’espera a la llista d’espera, a les explicacions sobre el funcionament de l’Hospital i a la informació sobre la intervenció quirúrgica que es durà a terme. Respecte les àrees de millora detectades, es treballarà en accions encaminades a afavorir el descans nocturn dels nostres usuaris, a millorar la percepció del menjar facilitant més informació sobre la dieta durant l’ingrés i a complimentar la informació que es facilita als nostres usuaris en el moment de l’alta.

Més informació


Atenció urgent hospitalària

L’estudi de percepció, experiència i satisfacció dels usuaris efectuat pel CatSalut a l’atenció urgent hospitalària ens permet conèixer que l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau és l’hospital millor valorat de tot Catalunya en l’indicador relatiu al temps dedicat a la consulta per part del/de la metge/gessa.

Tanmateix, tots els indicadors situen el nostre centre per sobre la mitjana de Catalunya i dels hospitals de Barcelona ciutat, sent el que ha obtingut la valoració més alta en fidelitat.

Durant el 2025 es treballaran aspectes com la informació sobre el temps d’espera, la gestió i el control de l’ocupació i la informació que es facilita als acompanyants.

Més informació


Sobre Plaensa

Pel sistema de qualitat d’una organització sanitària és bàsic aconseguir informació sobre les preferències i expectatives de les persones a qui van destinats els serveis, sobre què es considera rellevant en cada moment i sobre com canvien aquestes preferències i expectatives, amb l’objectiu general focalitzar l’organització cap a les seves necessitats. En aquest sentit, la mesura i la quantificació de la satisfacció dels usuaris s’ha convertit en una part important de la mesura de la qualitat dels serveis des de la perspectiva dels pacients.

Al març de l’any 2002, el CatSalut va posar en marxa el Pla d’enquestes de satisfacció d’assegurats del CatSalut (PLAENSA) amb la finalitat d’estudiar l’opinió i satisfacció de totes les persones assegurades del CatSalut de manera contínua i seguint una metodologia comuna, científicament validada i contrastada, que també permetés una avaluació comparada de resultats entre els diferents proveïdors de cada línia de servei. Aquesta aproximació havia de facilitar, així mateix, la identificació d’àrees d’excel·lència i de millora per línia de servei. A més, havia de permetre identificar i mesurar els aspectes comuns de percepció i satisfacció de les persones amb la qualitat dels serveis rebuts, i identificar, a partir dels qüestionaris utilitzats, els elements que poden influir en la satisfacció o factors predictors, de gran utilitat per al CatSalut en la seva funció de comprador de serveis, permetent avançar en l’orientació de les organitzacions sanitàries a les necessitats i expectatives de la ciutadania i l’atenció centrada en la persona i basada en valors.

 

 

Comparteix la notícia:

Home Formulari Iframe