![](/documents/1513261/1809893/com-interna-unzue3.jpg/22d3bddf-6558-34a6-6c3b-41136cd0b17b?t=1686746210784)
En el marc del Dia Mundial contra l'ELA, el 20 de juny a les 12 h tindrà lloc al Recinte Modernista de Sant Pau un acte protagonitzat per Juan Carlos Unzué en el que l'exporter del FCB, afectat per Esclerosi Lateral Amiotròfica, parlarà sobre la malaltia i les seves afectacions amb el Dr. Ricard Rojas, neuròleg i coordinador de la Unitat Funcional d'ELA de Sant Pau.
El dia 21 de juny se celebra el Dia Mundial contra l'ELA, una jornada impulsada per associacions de pacients afectats per Esclerosi Lateral Amiotròfica de tot el món per visibilitzar aquesta malaltia degenerativa del sistema nerviós que afecta a més de 4.000 persones en tot l'Estat.
L'any 1882 es va crear a Sant Pau el primer Servei de Neurologia de Catalunya i d'Espanya, i des de llavors l'Hospital ha estat un centre de referència i capdavanter en aquesta especialitat, l'equip del qual tracta, entre d’altres patologies, els pacients diagnosticats d'ELA. La Unitat Funcional d’ELA de Sant Pau està reconeguda nacionalment i internacional i és la unitat de Referència pels afectats d’aquesta malaltia a tot Catalunya.
Des del dia del seu diagnòstic a l'Hospital de Sant Pau, Juan Carlos Unzué, exporter del FCB, es va convertir en una de les cares més visibles de l'ELA. Es va imposar la missió de conscienciar a la ciutadania de les dificultats que comporta conviure amb l'ELA, no només en el pla físic sinó també el social, el personal i l'econòmic.
L’Hospital de Sant Pau també vol donar suport a la lluita contra l'ELA, i per això organitza un acte en el qual Juan Carlos Unzué conversarà amb el seu metge, el Dr. Ricard Rojas, neuròleg, investigador i coordinador de la Unitat Funcional d'ELA de Sant Pau. Entre altres temes, es tractaran qüestions com la manera d'enfrontar el diagnòstic, com es desenvolupa el seu dia a dia o com afecta l’ELA a l'entorn més proper.
L’acte el presentarà la periodista Cristina Puig i comptarà amb la participació d’Esther Sellés, directora de la Fundació Catalana d'ELA Miquel Valls.
L'esdeveniment tindrà lloc el 20 de juny a les 12 h a la Sala Francesc Cambó del Recinte Modernista de l'Hospital de Sant Pau (carrer Sant Antoni Maria Claret, 167). L'entrada és lliure, gratuïta i les places són limitades. Per inscriure's només cal omplir el formulari que trobareu en aquest enllaç.
Otras noticias:
-
10/02/2025Més de 2.500 persones celebren amb la Mariona i l’IR Sant Pau la Festa de la Dona i la Nena a la CiènciaLeer noticia
-
05/02/2025“La incertesa és, amb diferència, el més difícil de gestionar després d’un diagnòstic de càncer” segons experts i testimonis al Sant Pau TalksLeer noticia
-
04/02/2025Sant Pau posa en marxa l'accés digital a la Història ClínicaLeer noticia
-
31/01/2025La consellera de Salut, l’Hble. Sra. Olga Pané, visita Sant Pau per conèixer les línies estratègiques de l’HospitalLeer noticia
-
23/01/2025Experts mundials en radiologia analitzen a Sant Pau la revolució tecnològica de l’especialitatLeer noticia