Es diferencien dos nivells d’activitats:
Promoció de la qualitat i la innovació
Totes aquelles activitats que vagin destinades a formular explícitament les polítiques assistencials recomanables que convé adoptar en una determinada situació clínica o sanitària, per tal de fer bé allò que cal fer i quan pertoca.
- Normes institucionals.
- Guies de pràctica clínica.
- Protocols clínics i plans de cures d’infermeria.
- Vies o trajectòries clíniques.
- Programes de gestió de malalties.
- Sistemes d’informació i comunicació.
- Incorporació de noves tecnologies diagnòstiques i terapèutiques.
- Objectius de qualitat.
- Activitats de formació.
- Butlletins tècnics.
- Altres.
Avaluació de la qualitat
Totes les activitats realitzades per a produir informació que permeti conèixer aspectes generals o específics de la qualitat dels processos o resultats clínics d’algun àmbit de l’Hospital.
- Estudis descriptius per conèixer i quantificar millor una determinada situació o problema clínic.
- Estudis específics d’avaluació o de recerca en serveis sanitaris.
- Realització d’auditories (audits) puntuals.
- Producció i anàlisi d’indicadors assistencials.
- Explotació de les bases de dades clíniques i sanitàries existents.
- Enquestes de satisfacció.
- Anàlisi de reclamacions i suggeriments.